Vikailmoitus

Vikailmoituksen periaatteet

Vikailmoituksen tekeminen havaitusta viasta tai vauriosta on jokaisen asukkaan velvollisuus, jonka laiminlyönti voi johtaa korvausvastuuseen.
Vikailmoitus tehdään kiinteistöhuollon postilaatikkoon tai henkilökohtaisesti puhelimella huoltoon. Voit antaa vikailmoituksen sähköpostilla asuntopalvelu@savut.fi eteenpäin välitettäväksi Kerimäen Kiinteistöpalvelu Oy:lle.

Kun teet ilmoituksen sinulta kysytään tietoja, joilla vian laatu pyritään selvittämään mahdollisimman tarkasti, jotta korjaus olisi nopea ja täsmällinen ja jotta välttäisimme turhia huoltokäyntejä.

Ilmoita aina nimesi ja yhteystietosi, missä vika on ja yksilöi se mahdollisimman tarkasti. Jos kyse on asunnosta kerro voiko huolto käyttää yleisavainta tai muussa tapauksessa sovi korjausaika. Mikäli sinulla on lemmikki, ilmoita siitä vikailmoituksen yhteydessä, jotta huoltomies tietää varautua asiaan. Korjauskäynnistä jätetään aina tieto asuntoosi ja siitä ilmenee onko vika saatu korjattua, mahdollinen uusi korjausaika ja ohjeita vian korjaamiseksi ja ehkäisemiseksi tulevaisuudessa.

Ilmoita aina kun:

  • asunnossasi on liian kuuma tai kylmä
  • ovet ja ikkunat eivät sulkeudu kunnolla
  • huomaat puutteita ilmastoinnissa
  • ikkunat huurtuvat tai jäätyvät
  • jokin laite on rikki
  • hana, Wc-allas tms. vuotaa
  • viemäri ei vedä
  • asunnossa on sinne kuulumattomia hajuja
  • olet hiemankaan epävarma jonkin asian/laitteen toiminnan suhteen